Pages

My Profil

Foto saya
#Apabila Allah memanggilku ambilah aku dalam keadaan Khusnul Khotimah (baik di akhir) dan sempatkanlah aku mengucapkan kalimat "LA ILAHA ILLALLAH"#

Entri Populer

Senin, 19 November 2012

Munajahku Pada-Mu Allah


lama langkahku teruntai..
dalam kesombongan dunia..
kini hujan turun menamparku sendu..
bisikan rinai hujan menghujam nuraniku..
hanya teduh keluh kusampaikan pada-Nya..
memapahku dari runtuh'y hatiku yang beku..
sesak dadaku menghimpit rongga nafasku..
hampir ku lunglai dalam ketidakberdayaan..
Ya Allah..
andai dosaku terlipat menggunung..
andai dosaku terhampar meluas gurun..
mohon ampuni aku..
cukupkanlah ujian-Mu..
hamba mohon mudahkanlah jalanku..
menyempurnakan separuh agama-Mu..
sesuai dengan syariat-Mu Allah..
mudahkanlah aku menyempurnakan ibadahku kepada-Mu..
berikanlah aku semua kebaikan dari sisi-Mu..
kebaikan untuk agama, dunia dan akheratku..
separador

0 comments:

Posting Komentar

Search

Translate

Followers