Pages

My Profil

Foto saya
#Apabila Allah memanggilku ambilah aku dalam keadaan Khusnul Khotimah (baik di akhir) dan sempatkanlah aku mengucapkan kalimat "LA ILAHA ILLALLAH"#

Entri Populer

Sabtu, 26 Januari 2013

Diantara Pilihan


sendiri ku termangu dalam kebimbangan..
antara keraguan dan kepatuhan..

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan..
dia akan mejadi teman menapaki hidup..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami..
Agar kemesraan itu abadi..
ya Allah.. ya Tuhanku yang Maha Mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ke tepian yang sejahtera dan abadi..

andai tak kau catatkan dia untukku..
bawalah ia jauh dari pandaganku..
luputkanlah dia dari ingatanku..

Ya Allah..
berikanlah aku pilihan yang terbaik dari sisi-Mu..
dari semua pilihan yang ada dihadapku saat ini..
Ya Allah ya Tuhanku...
Pasrahkanlah aku dengan pilihan-Mu..
Sesungguhnya apa yang telah Engkau pilihkan..
Adalah yang terbaik buatku
Karena Engkau Maha Mengetahui..
Segala yang terbaik buat hambaMu ini..

Ya Allah
kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup..
Ke jalan yang Engkau ridhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh..
separador

0 comments:

Posting Komentar

Search

Translate

Followers